سبد خرید

حساب کاربری

فروشگاه

Search
Close this search box.

جیب خالی و پز عالی با بازاریابی چریکی

بازاریابی چریکی یا به قول فرنگیا Guerilla Marketing یه روش بازاریابیه که از غافل‌گیری مخاطب یا روش‌های غیرمعمول برای برقراری ارتباط استفاده میکنه، تا محصول یا خدمتی رو ترویج کنه. تفاوت این روش با روش‌های سنتی در اینه که عموماً در سطح فردی با مردم ارتباط برقرار میکنه، برخلاف روشی مثل تبلیغات در تلویزیون که چندین میلیون نفر در آن واحد مخاطب هستن. از طرفی هم بودجه کمی داره و روی تبلیغ‌کننده‌های کمتری هم تمرکز میکنه.

شرکتایی که از بازاریابی چریکی استفاده میکنن، دنبال چیزهایی میگردن که بتونن با روش‌های دیگه مثل بازاریابی ویروسی و دهان به دهان، پیام‍شون رو به صورت رایگان، به تعداد مخاطب‌های بیشتری برسونن.

شاه‌کلید بازاریابی چریکی، تحریک احساسات مخاطبه. استفاده از این روش برای همه محصولات مناسب نیست و بیشتر مناسب چیزهاییه که پیشروتر از رقبا هستن و اکثر مخاطبش هم جوونایی هستن که ممکنه واکنش‌های مثبتی نشون بدن. خروجی این روش، توی مکان‌های عمومی قرار میگیره که تا جای ممکن مخاطب‌های بیشتری رو جذب کنه. جاهایی مثل خیابون‌ها، کنسرت‌ها، پارک‌های عمومی، رویدادهای ورزشی، جشنواره‌ها، ساحل‌ها، مراکز خرید و …

یکی از نکاتی که توی بازاریابی چریکی باید بهش توجه کرد، اینه که زمان و مکان درست رو انتخاب کنین تا به مشکلات قانونی برنخورین.

بازاریابی چریکی، یکی از تبعات حرکت به سمت رسانه‌های دیجیتالی از رسانه‌های چاپی و سنتی مثل رادیو و تلویزیونه. عبارت بازاریابی چریکی ( Guerrilla marketing ) توسط Jay Conrad Levinson در سال 1984 در کتاب Guerrilla Marketing معرفی شد. هدف این روش اینه که برای یک برند یا محصول، سر و صدا ایجاد کنه تا احتمال خرید توسط مشتری یا اینکه درباره اون حرف زده بشه رو بالا ببره. این روش برای کسب و کارهای کوچک خیلی مناسبه مخصوصاً اگر بتونن کاری کنن که پایم‌شون مثل روش‌های ویروسی، فراگیر بشه.

میتونین این ویدیو رو به عنوان یکی از مثال‌های این روش ببینین که کوکاکولا استفاده کرده.

منابع عکس و متن:

درباره بطری بازار

اگر برای کسب و کار، کافه، رستوران و محصولات خودتون، نیازی به بطری و جار و ظروف بسته‌بندی داشتین، یه سر به صفحه بازارچه خرید بطری و جار ما بزنین. توی این بازارچه، انواع بطری و جار و ظروف بسته‌بندی میفروشیم.

اگر هم نیاز به طراحی بطری، جار و یا بسته‌بندی و لیبل داشتین، یه سر به صفحه طراحی بطری و جار ما بزنین. براتون طراحی اختصاصی انجام میدیم، یه جوری که همه انگشت به دهن بمونن. خلاصه که در خدمتیم.

راستی! پهلوانان بازار ما رو دیدین؟ توی این صفحه، کسب و کارهای موفق، بسته بندی، بطری و جار این برندها رو معرفی میکنیم. شما هم میتونین یکی از اونها باشین.

دیدگاهتان را بنویسید

شبکه‌های اجتماعی بطری بازار